אבא בא - על מעורבות האב בתזונת הילדים


אמא ואבא גם
חלוקת התפקידים במשפחה אינה דומה לחלוקה המסורתית שהיתה מקובלת בדור של הסבתא והסבא שלנו. האבות היום, כמו האימהות, שותפים בגידול הילדים ומעורבים: ליווי לביקור אצל הרופא, בחירת מסגרות חינוכיות, הסעות לחוגים, השתתפות פעילה באספות הורים... ובאופן דומה וטבעי, מעורבים יותר גם בתזונה של הילדים והמשפחה בכלל.

אוכלים יחד
מגיל שנה הפעוט שותף לתפריט המשפחתי, ולא פחות חשוב לארוחות המשפחתיות. וכאן, להתנהלות ההורים - שני ההורים - חשיבות מרבית.

קצב החיים המהיר בחברה המודרנית הופך את הארוחות המשפחתיות לאתגר לא קטן. ארוחת בוקר בבית בימי שגרה אינה נפוצה בישראל, כולם ממהרים, אוכלים משהו, אם בכלל, בדרך למסגרות החינוכיות או לעבודה. את ארוחת הצהריים במשפחות רבות, כל אחד אוכל במקום אחר: במעון, בצהרון, בעבודה או בבית. כך שארוחת הערב היא ההזדמנות האחרונה ביום למפגש משפחתי. סביב השולחן.

נתונים של מחקר שנערך באוניברסיטת אילינוי בארצות הברית וכלל משתתפים רבים (180,000 ילדים בני 3-17), מעידים על חשיבות ארוחות משפחתיות קבועות. תרומתן כפולה: תפריט מזין, מאוזן ומגוון יותר. מה שמוביל לצמצום הסיכון לעודף משקל ולהפרעות אכילה, בפרט שההיקפים של אלה במגמת עליה.

זאת ועוד. להתכנסות משפחתית ערך רב. זה זמן איכות לשיחות של ההורים עם הילדים, של הילדים עם ההורים, וגם של הילדים בינם לבין עצמם.

חשוב לזכור, המשפחה היא נבחרת, אנחנו לא רק גרים יחד אלא גם פעילים יחד, מתווכחים יחד, מבלים יחד, חוגגים יחד ו... אוכלים יחד.