גלריית תמונות
 סיפורים אישיים
 מתכונים
 מחשבון ביוץ
 מחשבון הריון
 שאלות נפוצות
 צרו קשר
 תקנון האתר
 עמוד הבית
מחקר:הקשר בין מיגרנה ורעלת הריון
מחקר חדש, קובע כי נשים הסובלות מכאבי ראש ומיגרנות נמצאות בסיכון גבוה לחלות ברעלת הריון. מתוצאות המחקר עולה, כי כבר בשבועות 6-10 של ההריון ניתן היה לגלות כ-80%-85% מ
25/05/08


מחקר- הקשר בין מתח בהריון לאסטמה
לפי מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד, נשים שסובלות ממתח במהלך ההריון עלולות להגדיל את הסיכוי שילדיהן יפתחו אסתמה.
25/05/08


מחקר:הקשר בין מיגרנה ורעלת הריון
מחקר חדש, קובע כי נשים הסובלות מכאבי ראש ומיגרנות נמצאות בסיכון גבוה לחלות ברעלת הריון. מתוצאות המחקר עולה, כי כבר בשבועות 6-10 של ההריון ניתן היה לגלות כ-80%-85% מ
25/05/08


מחקר- הקשר בין מתח בהריון לאסטמה
לפי מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד, נשים שסובלות ממתח במהלך ההריון עלולות להגדיל את הסיכוי שילדיהן יפתחו אסתמה.
25/05/08


מחקר:הקשר בין מיגרנה ורעלת הריון
מחקר חדש, קובע כי נשים הסובלות מכאבי ראש ומיגרנות נמצאות בסיכון גבוה לחלות ברעלת הריון. מתוצאות המחקר עולה, כי כבר בשבועות 6-10 של ההריון ניתן היה לגלות כ-80%-85% מ
25/05/08


מחקר- הקשר בין מתח בהריון לאסטמה
לפי מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד, נשים שסובלות ממתח במהלך ההריון עלולות להגדיל את הסיכוי שילדיהן יפתחו אסתמה.
25/05/08


מחקר:הקשר בין מיגרנה ורעלת הריון
מחקר חדש, קובע כי נשים הסובלות מכאבי ראש ומיגרנות נמצאות בסיכון גבוה לחלות ברעלת הריון. מתוצאות המחקר עולה, כי כבר בשבועות 6-10 של ההריון ניתן היה לגלות כ-80%-85% מ
25/05/08


מחקר- הקשר בין מתח בהריון לאסטמה
לפי מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד, נשים שסובלות ממתח במהלך ההריון עלולות להגדיל את הסיכוי שילדיהן יפתחו אסתמה.
25/05/08


מחקר:הקשר בין מיגרנה ורעלת הריון
מחקר חדש, קובע כי נשים הסובלות מכאבי ראש ומיגרנות נמצאות בסיכון גבוה לחלות ברעלת הריון. מתוצאות המחקר עולה, כי כבר בשבועות 6-10 של ההריון ניתן היה לגלות כ-80%-85% מ
25/05/08


מחקר- הקשר בין מתח בהריון לאסטמה
לפי מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד, נשים שסובלות ממתח במהלך ההריון עלולות להגדיל את הסיכוי שילדיהן יפתחו אסתמה.
25/05/08


FreshOnes

מאמרים בנושא הנקה

  עברו למאמרים

תזונה נכונה לאם המניקה

מאת: דיאטנית קלינית יפה שיף

נשים מניקות חייבות לעצמן ולתינוקן אכילת דיאטה מאוזנת המכילה ירקות פרות דגנים חלבון ושומן. לא קיימת דיאטה מיוחדת להנקה אבל ישנם כמה דגשים שיש להקפיד עליהם.
לפניכן מספר דגשים חשובים.

האם צריך לאכול בכמות גדולה מהרגיל בזמן הנקה?

בזמן ההנקה הגוף צורך כ-400 קק"ל יותר מהצריכה הרגילה שלך לפני ההריון. בחודשים הראשונים צריכה מוגברת זו יכולה להגיע בחלקה מרקמת השומן שצברת במהלך ההריון ולאו דווקא מאכילה מוגברת. יחד עם זה אל תרעיבי את עצמך ותני לגופך להודיע לך על תחושת הרעב והשובע ובהתאם לתחושות אלה אכלי את ארוחותיך.

מה כדאי לאכול בזמן ההנקה?

סוג האוכל הנאכל לא פחות חשוב מכמות המזון הנאכלת. הרכב המזון מספק את הצרכים התזונתיים של התינוק היונק ושל האם המניקה. לדוגמה אם לא תוכלי מספיק מזונות המספקים סידן, יקח הגוף את הסידן לצרכי התינוק מהעצמות וזה עלול להעלות את הסיכון לאוסטיאופורוזיס.

דוגמה לדיאטה מאוזנת- אכילה מכל קבוצות המזון

ההמלצות מתאימות לתפריט של 1800-2200 קק"ל ליום

דגנים- 5- 7 מנות ליום

מנה דגנים- למשל 1 פרוסת לחם או 1/2 כוס אורז או פסטה או תירס או קינואה או 1/2 כוס דגני בוקר

הקפידי לאכול דגנים מלאים

ירקות- לפחות 3 סוגים ביום מצבעים שונים

פרות -לפחות 2 סוגים ליום מצבעים שונים. העדיפי פרי על מיץ פרי גם אם הוא מיץ טבעי

חלב- 3 מנות ליום

מנה חלב- 1 כוס חלב או 1/2 קופסת גבינה 5% או גביע יוגורט עד 3%

בשר ודגים– מנה אחת למשל 1/4 עוף או  בשר בקר ללא שומן או 1/2 קופסת טונה או דג ים 200 ג"ר

ביצה- אחת ליום

קטניות- 1 מנה ליום- עדשים, אפונה, חומוס, שעועית.

שמן ושומן- 6 כפיות ליום או 2 כפות – שמן קנולה או שמן זית או 1/4 אבוקדו או כף טחינה

ממתקים ומזונות שמנים- לא יותר מ 200 קק"ל ליום. כדאי לקרוא את התכולה בסימון המזון שעל האריזה ולהמנע ממזונות עשירים בשומן רווי וסוכר.

דיאטה לירידה במשקל בזמן הנקה

בגלל דרישת הגוף ליותר קלוריות בזמן ההנקה. אכילה מאוזנת עשויה לעזור לך לחזור למשקלך מלפני ההריון. חשוב להקפיד על הרכב התפריט ואם המלצות אלה אינן מספיקות לירידה במשקל כדאי להעזר בדיאטנית קלינית ולהכין תוכנית אכילה מתאימה.

שתיה

חשוב להקפיד על שתיה מרובה. חלק מהנשים המניקות חשות תחושת צמא גדולה יותר בעיקר עם תחילת ההנקה. שימי לב לסימני הצמא שהגוף משדר ותעני להם. עליך לשתות לפחות 10 כוסות ליממה.

תוספת ויטמינים ומינרלים

תוספת ויטמינים ומינרלים המתאימים להריון והנקה מומלצת. תוספת זו אינה באה במקום אכילה מאוזנת. חשוב להתיעץ עם דיאטנית או רופא לפני בחירת תכשיר הויטמינים.

שתיית אלכוהול

אינה מומלצת בתקופת ההנקה. האלכוהול מגיע לחלב באותו רכוז כפי שהוא מגיע לדם האם ובאותו רכוז הוא מגיע לתינוקך.

קפה וקפאין

קפאין מגיע בעיקר ממשקאות הקפה והתה, אך הוא קיים גם בשוקולד. לרב עד 2 כוסות קפה או תה ליום לא משפיעות על התינוק היונק. במידה ושמת לב שתינוקך ערני במיוחד או חסר שקט הימנעי למספר ימים מקפה תה ושוקולד ושימי לב אם זה משפיע על התנהגותו.

דגים ופרות ים

דגים ופרות ים הינם מקור טוב לחלבון רזה וחומצות שומן מסוג אומגה 3. יחד עם זה ישנם דגים ופרות ים המכילים גם כספית שצריכה גבוהה מהם בזמן הנקה עלולה לפגוע בהתפתחות התינוק.

חשוב לאכול 2 מנות דג לשבוע מומלץ להעדיף את הדגים הבאים הידועים כבטוחים ועשירים באומגה 3: סלמון, סרדינים, טונה לבנה, ושרימפס.

מזונות יוצרי גזים

ישנם מזונות שאם תאכלי אותם עלולים לגרום ליותר גזים לתינוקך. חשוב להדגיש שזה לא קורה לכולם ואם זה קורה לכל תינוק יש מזונות אחרים שגורמים לו ליותר גזים. אם את חושדת שמזונות מסוימים שאת אוכלת גורמים לתינוקך לגזים נסי להמנע מהם ל-48 שעות ותראי אם יש שיפור.

 

 

 

 

להדפסה לחצו כאן
תזונה נכונה לאם המניקה
נשים מניקות חייבות לעצמן ולתינוקן אכילת דיאטה מאוזנת המכילה ירקות פרות דגנים חלבון ושומן. לא קיימת דיאטה מיוחדת להנקה...
עברו למאמרים
לידה הראשונה שלי
עברו לסיפורים אישיים
נאור וליאם גולן
       כל הזכויות על התכנים שמורות לדנשר בע”מ, 2009©    בניית אתרים